19 Mayıs 2016 Perşembe

SOSYAL PAYLAŞIM SİTELERİ NEDEN TEHLİKELİ

"Şeytan bunun neresinde" dediğinizi duymaktayım. Mustafa bey'in yine sivri olmak uğruna bazı atraksiyonlarda bulunduğu gibi fikirleriniz de uyanmış olabilir. Bende fikrin bini beş para. "Para" yani kuruştan önceki değer birimimiz. İnsanlığın yüce olduğu, paylaşımın esas olduğu, bir kesme şekerin değer ifade ettiği, gramla kahve nin bir ömür dostluğa değer olduğu......

Efendim, edebiyatı geçeyim ve fikirlere sapayım. Geçen bir ifade gördüm kullanırken fece'de, diyorki, "02.10 tarihinde Zümrüt ile Behçet arkadaş oldu." Yani birbirlerini tıklamak suretiyle arkadaş oldular. Bu durumda çift tık yapsalardı sevgili veveya 3 tık yapsalardı afedersiniz, Zümrüt hanım hamile oluverecekti bu mantıkla.

Şakadan ciddiye giden yolda aslında şunu vurgulamak istiyorum, kavramları bu kadar basite indirgemek ve arkadaşlıkları bu yollar ile yürütmek sonucu ilişkilerimiz "genetiği değiştirilmiş ilişki" sıfatına eriyor. ( GDİ )

Mesela ben 15 sene önce arkadaşlığımın veya dostluğumun kullanım ömrü eskimiş bir insan ile, yani doğasında yürütemediğim bir arkadaş ile sosyal paylaşıma girer isem, akli olan insanların kavrayabileceği üzere, bir dolu soruna gebe bir adım atmış olurum. Konuyu kadın erkek boyutuna, ekonomik boyuta, zaman, insanlık, çürümüşlük veya ahlak boyutuna göre ele aldığımızda, mini mini sorunların yeşerdiğini algılayabiliriz. Zaten gazelerede haber olarak çıkmaya başladılar bile. Dolandırıcılar, tecavüzcüler, aldatmalar, sanal yalanlar ve olmuş gibi göstermeler, sanal sahtekarlıklar vesair, vebalir.

Zaten işin bir diğer boyutu ise sanal olarak satılabilir bilgi olmamız. Modern zamanlar, ne kadar tüketirsen o kadar değerlisin.

Lütfen bloğumda bahsettiğim konulardan zaman içinde muzdarip olanlar, bir sivil karşıtlık yaratma bilinci ile bana gelmesin demeyeceğim, burası tekke, isteyen gelir manasında..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder