14 Ekim 2022 Cuma

BEŞİKTAŞ A TAKIMI OTOBÜS TARİHÇESİ

30-40 lulı yıllarda hepimiz biliyoruz ki futbol ligleri bölgesel bazda icra edilir ve nadiren takımlar turneye çıkardı. Daha çok tren seyahati tercih edilerek futbolcu kafilesine ekonomi sınıfından bilet alınarak amatör bir faaliyet ile seyahatler vukuu bulurdu. 50 li yıllarda futbolcuların ekonomik özgürleşmesi ile birlikte amerikan arabaları çevroletler buiykler pleymuutlar sahne aldı. Trafik te yoktu. Beşiktaş jimnastik klübu topçuları da bu furyada boy gösterdi. Ama o zamanın meşhurları başta necmi sadi niko hakkı olmak üzere arabaları ile istanbulun namlı dilberleri eşliğinde ( nalan figen müşerref filiz şükran ) bolca gezerek ve kayıplara karışarak idmanlara maçlara geç kalmaya başladılar. İstanbul donanma kupası müsabakasına bu sebepten ötürüdür ki beşiktaş 7 kişi çıkarak 6 - 1 mağlubiyye yaşadı. Zamanın klüp başkanı Hayri Nurullah Nasuh bey bu durumdan ötürü her ne kadar bütün otel müdürlerine haber salarak ( hilton tarabya ve yeşilköy ) topçuların rezervasyonlarını iptal etmelerini ve kendisine haber salınmasını istedilerse dahi, bu sefer de topçular boğaza nazır yerler olan ferahevler ulus tarabyasırtı ve portakal yokuşu mevkilerinde garsoniyerler tutarak samimi görüşmelerini buralarda yaparak takımın performans ve başarısını gölgeler oldular. Takım umumi heyetinde bu duruma çareler arandı ve azalardan Otobüs firması sahibi Kamil koçoğlu Atartutmaz Beyin önerisi ile beşiktaş futbol takımına ilk otobüs tahsisatı yapıldı. İsveç menşeeli Volvo Grand Kanyon 24 kişilik oturma kapasitesi ile hizmete girdi. 1954. Bu otobüsü sırasıyla Daimler Süper turbo şarj, Peugeot makro city, Renault Grandtoure, Mercedes 0 303, Mitsubishi turistik, ler lar takip etti. Beşiktaş büyük galibiyet ve zaferlere taşınır olmaya başlanınca diğer Istanbul takımları da Otobüse geçti. Fener Gasaray Beyoğluspor Kasımpaşa Vefa Karagümrük Hürriyet Altıntepsi Sipahigücü Sarıyer ve Beykoz.