1 Haziran 2016 Çarşamba

BELGESEL NİTELİĞİNDE

Tarihlerin 1971 i vurduğu bir zaman dönemecinde doğan adam ile, geride kalan taş-cila-yontma-tekerlek-öküz- ilk-orta-lise-modern-motor gibi çağlar kapanmış ve duygu çağı başlamıştır.

Çocukluğunda naif, ilkokulda süt dökmüş kedi, ortaokulunda melankolik, lisesinde ergenlik, yüksek okulunda mütevazi, ve tüm hayatında efendi olan bu adamın düşmanlarının sayısı, dostlarının tırnaklarını geçmez. O kadarcık ruhu ve sütü bozuk insan olacak elbette.

Yazlarını mahallede, kışlarını okulda geçiren bu adam sayesinde, mahallenin çocuğu kavramı dahada yukarılara taşınmıştır. Hiç misket çalmamış ama bütün misketleri çalınmış bir adam gördünüz mü?

Mahallenin bakkalına gidip, bir tane gazoz şişesi kırdım, onun parasını getirdim şişe yerine diyen çocuk gördünüz mü?

Kırdığı bütün camları yaptıran çocuk gördünüz mü?

Kendi odunlarını taşımak varken, komşunun odununa yardım eden çocuk gördünüz mü?

Ben gördüm.

Arkadaşlarının ödevini yaparak kendi ödevinden geri kalan öğrenci gördünüz mü?

Kendisini oynatmayanları kendi oyununda oynatan birini gördünüz mü?

Mahallenin kuran kursunu şenlendiren ve yaz tatilini dahada ısıtan birisini?

Ben onuda gördüm.

Kadınlara değer veren

Onları ciddiye alan

Bunları beklentisiz yapanı?

Ben gördüm.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder