18 Mayıs 2016 Çarşamba

BEN OLMAYI BAŞARABİLMEK ( MİCHAEL JACKSON )

Şimdi size

ÖLÜMDEN İZİN ALINARAK YAPILMIŞ BİR MICHAEL JACKSON RÖPORTAJI'NI SUNUYORUM.....

hatırana sevgi ile 1958-2009

Maykıl, bu göç zamanı bu fırsatı vererek ne kadar büyük olduğunu gösterdin bir kez daha.

Hoşgeldin.

Merhaba, sorun değil hoşbulduk, sadece gönülden istediğin için izin verdiler, belkide dünyadaki misyonumu biraz netleştirmek gerekiyor.

Maykıl, gelenektir biliyorsun, seninle ilgili birkaç hatırlatma ile başlamak istiyorum.

Bu dünyanın en az 15 yıl bir numaralı lokomotifi oldun, müzik dünyasına en az 60 milyar dolarlık, maddi manada elbette, katma değer yarattın. Senin ismin azizler gibi yaadedilecek. Müziğin ruhu olmaktan öte, müziğin ve gösterinin yüzyılını icad eden ve onu büyüten bir babası olarak yaşayacaksın. Ulaşılamayan her yere ulaşarak dünyayı şereflendirdin. Birde senin konserlerinde hayranlarının bir ifadesi var, eğer hastanelik olmadıysa, adeta sonsuzluğa bakışı andıran. Özlemin yerçekimi ifadesi, ve yeniden doğuşuna hazırlanırken dünya, sahibinin sesinden dinleyelim, oldu mu bu şimdi Maykıl?

Teşekkürler mustafa, sözlerin bir bütünün görünen parçasını çok iyi yansıttı bana, kendimle tanışmak isteği uyandı içten içe.

Yeniden doğuşa hazırlanıyordum ama netice olarak, evet, yeni bir yeniden doğuşa imza attım. Sanırım dünya beni çağrıldığım diğer dünyadan ancak bu kadar muhafaza edebildi.

Maykıl, bu röportaj esnasında senin müziklerini fona yansıtmak istiyorum eğer izin verirsen.

Sorun yok.

Sen kendini bildin bileli, hatta 60'larda başladın ve gösteri dünyasını 70'ler 80 ler, 90'lar, yani ortalama bir ömür kadar ayakta tutmayı başarabildin. Aya ilk ayak basıldığı günü hatırlıyor musun?

Evet, yaşlı büyükamcamın çiftliğinde idik, ve bir gösteri yaptık bununla ilgili, kardeşlerimle.

Sahi mi?, İsmi neydi bu gösterinin?

Moon, you are not far away, as soon,

yani biliyorsun artık bütün dilleri konuşabileceğim,

" Ay, sanıldığı kadar uzağımda değilsin "

Öyleyse bu olay senin müzik kariyerini etkiledi.

Evet, ay benim çok uzaklarda gördüğüm, çok sevimli bir yüz ve arkadaşımdı, pürüzsüz bir rehberdi gecelere, zaten ten rengimi ona benzetmek için neler vermedim neler.

Yani gündüzleri bu yüzden mi gizlendiğini söylüyorsun?

Belki evet belki hayır ama aya ilk ayak basan kişi olmayı başaramadım yinede. Bu özlem benim müzik anayasam olarak kaldı, senin bahsettiğin insanların bana bakış ifadesinin aynısını çocukluğumda ben ay'a bakarken görebilirsin.

Peki Maykıl, peşinden koştuğun, daha somut neleri söyleyebilirsin, sanırım Kral Olmak bu konuda sana yardımcı olmuştur.

Kral olmak zaten kitabımda yazılıydı, onu geç, ama biliyorsun her zirvenin baktığı bir yükseklik vardır, benim zirvemdeki yalnızlığım "ben olmayı başarabilmekti". Yani olmam istenilen her yüzü taşıdım ama ben denilen okyanusa gezmekten hazzediyordum sadece. Öyle bir keşif macerası diyebilirim ki, ne parayla ne tecrübe ile hatta sevgi ile bile ulaşılamayacak değer ben olmak.

Peki sen ben olmayı başardın mı bu arayışında?

Biliyorsun, dünya tarihinde hep bir amaç için yaşadı insanlar. Kimisi Tanrının emirlerini yaydı, kimisi bir icad yaptı, kimisi savaş kazandı, ben ise sadece Ben olabilmek için yaşadım.

Peki ya Maykıl, taklid edildin, imha edildin, onorize edildin, ilan edildin, ilah bile dendi senin için, bunların temelinde ben olmak coşkusu mu vardı bizim bilemediğimiz.

Sanırım beni Michael JACKSON yapan da bu oldu.

Şimdi dünyadan başka bir zirveye giderken insanlığa mesajın varmı?

Benliklerinin şarkısını dinlesinler, yorulurlarsa benim şarkılarımı dinleyebilirler.

Maykıl, çocuklarına en son neler fısıldamak istersin?

Dünya bir miras, ben onlardan aldığım dünyayı, bir şartla onlara bırakıyorum: Çocuklarına bırakmaları şartıyla.

Peki seni nasıl anmamızı istersin?

Her Haziran 25 tarihinde, her ülkenin enstrümanları ve sanatçıları, ayışığında ve mumlar eşliğinde, benim hakkımda hissettiklerini çalsınlar, küçük bir çocuk korosu bir şarkımı söylesin.

Maykıl, birşeyler soruyorumda, gözyaşlarımın kusuruna bakma, ama sensiz bu dünya çok ufak ve karanlık, keşke..

Hayır Mustafa, bu da gösterinin bir parçası.

Peki müslüman olman hakkında?

Hışşşt, orası Allah baba ve benim aramda..

Maykıl, dünyayı ne zaman ziyaret edeceksin?

Ay'a bakın, orada yürüdüğümü göreceksiniz, o yürüyüşün sonunda sizinle olacağım, sizin değerlerinizi yaşatmanızı kontrol edeceğim, umarım benzerlerim size bensizliği hissettirmezler.

Benzerlerin bile seni yaşatacak, ne kadar mutluluk verici. Senden dünyada kalan izler o kadar derin ve sahici ki, umarım sonsuzluktan bile görünüyorlardır.

Pekiyi, orada kimlerle tanışmayı umuyorsun?

Ailem, ve ailem olacak herkes ile, isimlere önem vermeksizin.

Şunu düşündün mü hiç? Mesela senin sayende milyonlarca insan hayatını kazandı, milyonların umudu olmayı, onların en yakın dostu olmayı, varsa bir sırrı anlatabilirnisin.

Yüreğimizi ortaya koyma oyununu oynadım, ve milyonlarca yürek kazandım.

Şimdide seni saran en tatlı merak ve heyecanı bizimle paylaşır mısın?

Dünyada sahtesini giydiğim kostümlerin gerçeklerini giyebileceğim. Hep ben olmayı başarabilmeyi istedim, sanırım o kostümlerin içindeki gerçek ben olacağım.

Mustafa, kardeşim, seninle ben olduğunda görüşmek dileğiyle.

Maykıl seni dinlemek zevkti, bana bu şerefi verdiğin, dünyayı şereflendirdiğin için teşekkürler...

michaeljackson@sonsuzluk.world

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder