22 Nisan 2016 Cuma

ÇAKMAĞINIZA GAZ DOLDURULUR

Yazmak hayatı ilginçleştiriyor. Yazdan kalma oluyorsunuz. Herşeyin yerli yerinde olduğunu anlatıyorsunuz kendi kendinize. Ve bu sizi ilginç kılıyor, diyorsunuz ya yok aslında birbirimizden bir farkımız, yazarak farkınızı ispatlamanız, his aktarımı, sizi başka renklere boyuyor.

Bende hayatımın önemli bir yol ayrımında epeydir yazıyorum. Bazen kendimi, maceramı, hayal dünyamı, farklarımı, görüşlerimi. Edemediğim sözlerimi...

Ben mahallenizin köşesindeki çakmakçıyım. Herşeyi çakmakla kalmıyorum, çakmayanların çakmağına da gaz dolduruyorum.

Benim tezgahı mobilyacı Adil Usta yaptı, sağlam işçilik ve makul fiyatla.

Gaz kaynağım olan dolum tüplerini ise Muzaffer abi'den temin ederim. Asla gazın yerine hava doldurmaz.

Genellikle Caminin yanında tezgahımı açarım, haftasonu ise Şeref Sitesinin yanı.

Müşterilerim ise benden aldıkları gazın daha bir bereketli ve uzun vadeli olduğu söylüyor. Diğer yerden aldıkları gazın onları yarı yolda bıraktığını, bunun tek sebebi var, müşterilerim insan.

Nedendir bilinmez, bazıları çakmaklarının tesadüf eseri en hayati durumlarda işe yaradığını söylüyor. Mesela Hakkı abi var, yenge ile benim çakmak vasıtasıyla tanışmışlar, ve önevlilikleri boyunca çakmağını doldurmadan gazım işini yapmış.

Ayten nine var, kimsesiz, mahalledeki tek yakini ben. Yıllardır sobasını benden aldığı çakmak ve gaz ile tutuşturuyor. 250 kuruşta borcu var, her gördüğümde helallik ister. Helal olsun nine.

Kahveci Murat abi ise bir alem. Mahalleye kavehane kurmak için gelmiş, ben hatırlamıyorum, kararsızlık içinde gezerken sigara yakmak istemiş, çakmağı boş, Çakmağını fullemişim 90 oktan. Cüzdanı evde unutmuş, ben eyvallah deyince kararsızlığı bitmiş ve mahalleye kahve kurmayı kesinleştirmiş. İşleri ve ilişkileri çok iyi, her gördüğünde -Ne gaz varmış sende diyerek takılır.

Neyse biz işimize bakalım. Çakmağınıza garantili gaz burdaaa

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder