28 Nisan 2016 Perşembe

Anadoluya dönmeyi düşleyenlere

"Doğdum okudum çalıştım evlendim ebeveyn oldum müdür oldum yastık altı yaptım gizli aşklar yaşadım eğlendim, artık Anadolunun çayırına yaslanma zamanıdır diyenlere,,,,

Her neyse şikayetin kentten medeniyetten
Bıktın artık taksitten, sıkışık trafikten

Şu köyümün yağmurudur beni kurtaracak harc-u merçten
Demekki dokuz canın var, vereceksin birini yekten

Oysa o değilmi ki; köyden kente göç etmiş
Bir hırs var içinde; taşı toprağı ziynetmiş

Gelir gelmez köyünü serdi senin tarlana
Kalabalığı gördükçe içindeki ateş harlana

Önce yerine çöktü huzursuz etti milleti
Önceleri gecekondu, şimdi villa sahibi

Acıyordun merkebe, veriyordun zekatı
Zekatlar birikince yiyiyorsun tokatı

Önceleri mütevazı, saksısında bir bitki
Ebenin çayırına köylü bayrağı dikti

Şimdi medeniyetten kaçma vakti diyorsun
Emekli olmak için günleri sayıyorsun

Köyde bulacağını san bir bostan dolu huzur
Köyde huzur olsaydı kaçar mı kırsal gavur.

Şimdi seni bekliyor dedikodular gırla
Nasıl milletin efendisi bir bostan ve ahırla

İnsanlık mı arıyorsun, köyde nah nah bulursun
Köyde huzur ararken kuru kazığa oturursun

Tavuğun bahçeme sıçtı, kestim onu bıçakla
Tavuğa terbiye ver bebek gibi kucakla

İneğin yıktı geçti tarlamızın çitini
Köpeğin sallanınca yola döktü bitini

Tarlanın sınırını yapma bizim bostana
Terbiye vermemişsin kız olacak yosmana

Kaçtın geldin şehirden ne istedin köyümden
Şehirden geldin beri, huzur kaçtı evimden.

Bir de namussuzlar ki, imam muhtar tam sapık
Geri kalanı ayyaş, tüm karılar münafık.

Şehir rezil olsada, bizim naçiz yerimiz
Şimdi köyde olsaydık nasır tutar gerimiz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder