24 Ekim 2009 Cumartesi

TÜRK İNSANI ARABA KULLANMA ALIŞKANLIKLARI

Yine bir cumanınertesi ve yine piyasa sessiz, oturma ihtisası yapıyorum.

Hani varya video paylaşım sitelerindeki görüntülü hikayeler, bende bunların yazılısını sunayım edebiyatımın dostu değerli insanlara dedim.

Mesela ibrahim amca: Arabasının kontağına yol duası ses etiketi yaptırmış. Yarım kontak yaptığında başlıyor 30 saniyelik bir arapça ilahi, ilahi bitince tam kontakt yapıp yola çıkıyor. Düşünsenize, trafikte araç stop etti, arkadan korna sesleri, bizim ibrahim amca duanın bitmesini bekliyor.

Mesela kadir abi: Arabasının arka kasası boş kaldığında ve yüksek devirle gaza yüklendiğinde araç kıç atıyormuş diye, kasaya 10 tane parke taşı yüklemiş. Şanslı taşlar, sabah akşam seyahat ediyor. Taş yerinde ağırdır prensibi geçerliliğini kaybetti bu halde...

Birde geçen günlerde son anda alımdan vazgeçen Ali abi var, nedenmiş, ona istediği plakayı bulmam için 1000 lira masraf istedim diye. Yahu adam, laf aramızda kalsın, ne diye özel plaka istersin ve ne diye para verirsin? Adın Ali Soyadın Mutlu olduğu halde hemde...

Renoda çalışırken megane station wagon konuşuyoruz bir abi ile. Full donanım istedi, otomatik, 45 milyar filan faturası var ama bir türlü uzlaşamadık. Arabanın arka koltukları yattığında 167 cm uzunluk var, ısrarla 2 metre olmasını istiyor. Dedim abi ne taşıyacaksın, av malzemesi ise tamam, beyaz eşya ise tamam, daha ne olabilir? Abi sonunda baklayı çıkarttı ağzından. Arabada aşk fenomeniymiş kendisi, karısı 160 boyunda ama rus sevgilisi 185 cm boyunda, haliyle ihtiyaçlarını karşılamadı bizim Megane. Bende bir nevi pejoluktan yırttım kendimi.

( Ahlakçı teyze bana kızabilir burada, neden bu adamın aşk özgürlüğünü elinden aldın diye, ama açıklayayım, ben değil fabrika mühendisleri karar verdi bu ölçülere. )

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder