6 Haziran 2016 Pazartesi

SIFIR ARABA ALIRKEN NELERE DİKKAT ETMELİ

Bunca yıllık araç pazarlaması yapan biri olarak; Araç alımlarınızda uğrayabileceğiniz tecavüzler hakkında biraz karalama. Burada satıcı sanmayınki tekbaşına, hayır, sizin kendikendinize ( self ) tercihlerinizde fiili livataya yol açabilir.

Araç belirlemenize yardımcı olmaları için akraba ve talukatınızı galeriye götürmeyin. Marka, servis maceraları, renkler ve zevkler, bilmem nerde tanıdığı olanlar, kendi zevkini üstün görenler, şu ve bu olsaydı diye kafa zukerler, hepsinin üflediği rüzgar ile beyninizde kaos oluşur.

Araçta deneme sürüşünü mutlaka yapın, alışkanlıkların geçiş sürecinin sizi ilerde pişmanlığa sürüklememesi için.

Benzinli dizel tercihinde en az çocuk istismarı vak'aları kadar çok saptırmaca yapılır. Bu kuralı ben en son kere şekillendirmek istiyorum. Önce veriler;

Dizel araba pahallıdır, servis gideri yüksek olup ve motör ömrü daha kısadır, yakıtı ucuzdur. ( bülent hanım gibi oldu aslı motor )

Benzinli araba ucuzdur, bakımı da ucuzdur, motor ömrüde uzundur, ama yakıtı pahallıdır bu meretinde.

Dolayısıyla bazı bilinmezler vardır, mesela yakıt fiyatlarının ilerdeki seyri gibi. Sadece sizin günlük ortalama kilometreniz en önemli kriter olmaktadır, birde motor hacmi, yani vergileriniz.

Dolayısıyla, burada da kararsız kalırsanız Sezen AKSU şarkısı benzeri bir tercih yapınız:

Ne Çıkarsa Bahtına, döner Girer Saklına.


Bir diğer önemli konu ise kredi miktarı. Benim tavsiyem, eğer ticari amaçla alıyorsanız, aracın ticari ömrü kadar vadeyi tercih ediniz. Yani ortalama 3 sene. Ve araç bedelinin % 70 ine kadar maksimum kredi çekiniz.

Eğer Binici iseniz, en fazla iki yıl ve araç bedelinin % 50 sini kredi kullanınız.

Aracınıza teklif alırken, mutlaka, vergileri, ortalama servis maaliyetleri, kasko ve sigorta bedeli, kredi masrafları ve kredi geri ödeme tablolarını isteyiniz, birde şu anki 2. el bedelini.

2. el konusu çok önemli, bir galericiyi arayıp, tercihiniz olan markanın ve modelinin 2. el performansını yani diyelim araç 30.000 lira, aynı aracın 3 yaşındaki modeli 21.000 lira ise yaklaşık % 70 performans ile seyretmektedir. Ama çok iyi bildiğimiz bazı lüks ve güçlü araçların performansları % 40 lar seviyesinde işlem görmektedir. Çünkü 2. el piyasasını, "ortalama aile" dediğimiz insanlar belirler. Ve çok yakan, servisi pahallı, vergisi yüksek üstüne üstlük yaşlanmış araçları "ortalama aile" tercih etmez.

Burada tercihlerinize sınır getirmek gibi bir amacım yok elbette, zira hayat tarzınıza en uygun araç, sizin için en faydalı araçtır. Geliriniz kuvvetli ise zaten statünüzü bu tip araçlar temsil eder. Aksine standart bir araç tercih ettiğinizde çevreniz tarafından algılanan imajınızın size kaybettireceği etki, maalesef Türkiye için söylüyorum, maddi kayıptan daha fazladır.

Bu konuda tavsiyeye ihtiyaç duyan, duyacak kimse yoktur ama, mustafamehir@hotmail.com dan yazılı danışmalara yazılı cevaplar geleceği bellidir.

Sizi Seviyorum..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder